Com participar?

Per llegir o insertar un comentari, clica sobre "comments" al final de cada article (post)

Validaré per a la seva publicació tots aquells comentaris que s'expressin dins del respecte i l'educació.

No tens perquè opinar com jo, perquè no tots pensem igual, però si demano és coherència dins d'un marc democràtic i de respecte.

Si vols enviar-me un mail, clica el sobre.

També et pots subscriure i rebràs els post quan els publiqui

Signa amb el teu nom o amb un Nick, per poder seguir el curs de les intervencions, evita l'anònim que crea confusions.

9 de maig 2007

TAULA RODONA




Finalment hi haurà taula rodona.

Serà el proper dilluns 14 de maig a les 21 hores al gimnàs del CEIP Pau Vila


17 comentaris:

Anònim ha dit...

Doncs si que ha trigat ya.com en arreglar el problema!!

feia dies que no sabíem res de tu apart dels correus que hem intercanviat.

Bé, posat al día.

M'alegro de que es faci la taula rodona.

Ens veiem.

Anònim ha dit...

Vilà s'atreveix amb la taula rodona?

Jo pensava que buscaria alguna excusa per a no fer-la.

M'alegro de que es faci.

Anònim ha dit...

doncs s'atraveix, suposo que tots els que parlàveu de mans negres, interessos ocults... us esteu menjant les vostres paraules... quina ràbia que deu fer...

Anònim ha dit...

Hola!
És la primera vegada que escric encara que he mirat els últims comentaris. I ho faig perque estic indignada. Avui m'he enterat que no sóc papiolenca i que potser no tinc municipi. M'explico: he anat a recollir a la meva filla i he vist una pancarta de publicitat electoral que diu que PORTEM 6 ANYS SENSE CAMIONS AL POBLE. Què vol dir això? Que el Papiol acaba al carrer del Trull??? Què el carrer del Pi ja no és Papiol i que per tant el pas de camions està situat fora del poble??? Com que no sé com fer arribar als actuals governants del Papiol la meva indignació i rebuig a aquesta frase, ho deixo en el blog de la oposició que suposo que llegiràn i em podràn contestar. També aprofito per "recordar" la frase tan fora de context a la revista De Bat a Bat : "els socialistes del Trull". Sr. Vilà que sàpiga que amb aquestes actucions està perdent vots de la gent del Trull, com vosté diu, que no són socialistes i que potser l'haguessin votat si no hagués fet veure que no considera al Trull com del Papiol. Haurem de demanar la independència del Trull si tornen a guanyar les eleccions? Perque quatre anys més sense els serveis que hauríem de tenir com la resta de gent del Papiol, es farà molt llarg.

Patrícia Silva ha dit...

Anna:

Sincerament, pocs comentaris puc fer a la teva intervenció.

Fa sis anys, l'actual govern de l'Ajuntament va prendre la decisió d’arranjar el carrer del Carme i desviar els camions que anaven a la bòvila per l'Urbanització del Trull.

Aquesta actuació si que va treure els camions del carrer del Carme, però l'Avinguda Generalitat no s'ha lliurat dels que van cap a les naus de Clemente, i els de la bòvila els pateix el Trull.

I amb l'actual ajuntament, no se sap quan uns i altres deixareu de tenir aquest problema, no tan sols de sorolls i pols, sinó sobretot de seguretat vial.

A més l'asfalt dels carrers no està preparat per a aquest tipus de trànsit i el seu estat s'està deteriorant constantment.

Si que van guanyar vots en el seu moment per haver tret els camions del carrer del Carme, perquè ja es veu que la seva actuació no tenia una altra intenció, perquè si el seu objectiu era buscar una veritable solució al problema haurien plantejat una actuació definitiva i no un "parxe"

I entenc la teva indignació perquè a sobre posen una pancarta vanagloriant-se d'un problema solucionat quan tu tens els camions a la teva porta.

La solució definitiva és desenvolupar el Cinturó de Circumval•lació que no tan sols dona solució al problema dels camions sinó també nous accessos al poble que fan molta falta.

L’actual govern de l’Ajuntament et parlarà de traslladar les empreses que generen aquest tràfic, però vist el que hi ha això comporta molts diners i molt de temps. I sinó mira el conveni que van signar les empreses Clemente fa 6 anys i que encara no tan sols no s’han traslladat, sinó que a més tenen 4 anys més per fer-ho.

Les solucions no han d’arribar 10 anys tard

Anònim ha dit...

Podriem deixar de parlar de mans negres i d'interessos ocults si haguessin accedit al torn obert de paraules del públic. No n'hi haurà perquè segons quina pregunta podria comprometre l'alcalde. És més, en una taula rodona no podria fer la rebequeria d'aixecar-se i marxar com fa als plens.
Però, mira, jo ja no diria ni mans negres ni interessos ocults, és por a mostrar "lo" immensament ridícul que és, por a sentir veritats, por a no poder respondre si no és amb mentides...

Anònim ha dit...

Només una apreciació, el cartell diu sis anys sense camions de veritat, i està situada on està per alguna cosa.
Respecte a que la solució segons tu Patrícia és el cinturó de ronda, dir-te que actualment la modificació del PGM ja està aprobada (serveix d'alguna cosa dir que la Generalitat socialista el va tenir parat durant nou mesos pel simple fet que no trobava un forat en el DOGC per publicar-ho, increible però cert), el projecte també està en marxa (el fa la Diputació de Barcelona, una administració socialista, per tant suposo que saps de primera mà com deu estar el tema). El vertiable drama està en el cost d'aquesta obra. Per tant on hauríeu de treballar és en aconseguir diners per fer-la, ja que teniu tanta mà en les administracions (tot és socialista) a veure si també es nota en els diners. Per tant crec que si el cinturó de ronda serà una obra que pel seu cost el municipi podrà fer en un temps força dilatat, com a solució de reforç el reubicar les empreses és una bona idea, i sí, el calendari s'allarga durant 10 anys, però també has de pensar que es perdran llocs de treball, algunes empreses tancaran,... per tant posa't des del cantó de la gent que es guanya la vida en aquests llocs i digue'ls si no han de tenir un marge de temps raonable per poder adaptar-se a una nova situació i per tant no puguin demanar indemnitzacions astronòmiques perquè l'ajuntament canvia una qualificació urbanística.

Anònim ha dit...

Si tal com diu en Jordi, tots els diners que ens falten per fer rondes i altres actuacions, venen de estaments governats pels socialistes, potser el millor pel Papiol es que el govern també sigui socialiste.

Anònim ha dit...

Aquest era el comentari que volia sentir i pel qual crec que els partits polítics estan podrits... les inversions al nostre país van en funció al color polític??? no a les necessitats dels ciutadans??? si al Papiol, manen socialistes ho tindrem tot solucionat??? moltes agrupacions socialistes estan donant aquest argument, com que a dalt manen els nostres voteu-nos que aconseguirem més, ho trobo patètic i una senyal més que els nostres polítics de política poc, ara d'exercir el poder són uns mestres.

Patrícia Silva ha dit...

Hola Jordi:

Tinc vàries coses a contestar-te, però abans de tot perdona la tardança en opinar, però és que vaig molt liada.

Sobre el cinturó de Circumval·lació, dir-te que no sé per quina raó no es va fer la publicació, però si et sé dir que el nostre Ajuntament no s’havia donat compte de que no estava publicat quan és un projecte per a aquest municipi.

Normalment jo personalment controlo les publicacions oficials i els mesos passaven sense veure-ho per la qual cosa vaig anar a Urbanisme de la Generalitat pensant que se m’havia passat, i no, s’havia traspaperat la publicació.

De totes formes, dir-te que encara resten contenciosos administratius per resoldre definitivament la situació.

Així mateix, i potser no estàs informat, la Generalitat va fer una aprovació del Cinturó però ho va condicionar a posteriors plans parcials de la zona, així com a estudis geotècnics i de l’ACA per a cadascú d’ells.

O sigui que encara queda camí per recórrer, perquè a “algú” se li va acudir aturar-ho tot durant 8 anys quan estava aprovat des de l’any 86, per a fer un nou traçat i projecte. No hi ha dret de que cadascú que entri a l’Ajuntament es cregui en dret de poder aturar coses tan importants per al poble, per molt que cregui que ell ho hagués fet millor.

Personalment tampoc estic d’acord en moltes característiques del nou projecte, com que només contempla un carril en cada sentit i havia d’haver creat borses industrials per a potenciar al municipi i que no interfereixin amb el nucli urbà. Això no em donar dret a que si sóc alcaldessa, torni a paralitzar-ho tot per “fer-ho més bonic”, el poble el necessita.

Fas referència en que el veritable drama està en el cost de l’obra, però si tan ben informat estàs, sabràs que els propietaris s’han de fer càrrec de la seva part d’urbanització.

Així i tot queda un bon “pico” encara per cobrir.

I aquí entra el trasllat de Ceràmiques Aguilar.

Traslladar l’empresa costa milions d’euros a més de donar-li terrenys per a una nova ubicació, perquè no hem d’oblidar que Aguilar està ubicada legalment on està.

Nosaltres som més partidaris de desenvolupar el Cinturó de Circumval·lació, invertint els diners que hem de gastar en compensar a Ceràmiques Aguilar per al seu trasllat, donant així més accessos i connectivitat al poble i garantint que de moment Ceràmiques Aguilar segueixi podent exercint la seva activitat comercial.

I les coses s’han dilatat en el temps perquè Junts ho ha aturat tot durant 8 anys, sinó ja estaria fet. Sobre els llocs de treball, et dic el mateix, això s’ha de pensar abans de fer les coses i donar a aquesta gent noves oportunitats. No és just que treballis en un lloc legalment ubicat i que ara et diguin que l’empresa tanca per un trasllat proposat per l’Ajuntament i que segurament et quedaràs sense feina perquè a més l’empresa decideix anar-se també fora del municipi i a tu et representa un cost afegit de desplaçament a més del temps.

O ara des de l’Ajuntament ens dedicarem a tancar a empreses i a deixar la gent sense feina? O insinues que millor dilatar-ho en el temps perquè aquests treballadors es vegin forçats a buscar altres feines i així abaratir costos d’acomiadaments? O sigui que ets partidari de que renunciïn als seus drets pels anys treballats?

Després em parles del tema de subvencions.

Estar representat al govern de la Generalitat, al govern central i al municipi òbviament porta obertes moltes línies de comunicació, però les ajudes i subvencions no venen soles, t’has de moure.

El que sí obre portes és el saber on t’has de moure i com fer-ho per aconseguir la millor rendibilitat per al municipi., i això ho aconsegueixes estant en un partit organitzat i en representació en diversos estaments.

O perquè et penses que Junts s’ha fusionat amb esquerra? Entre altres coses, com pot ser la possibilitat de promoció personal de cadascú, està el fet de poder aconseguir millors ajudes no? O no és això el que venen?

Òbviament sobre la classe política no comparteixo la teva idea, encara que pel to que ho dius no crec que sigui un tema que vulguis discutir ni concretar.

Anònim ha dit...

Hola Patrícia, ho sento però m'estàs espantant amb els teus pensaments sobre la ronda urbana, crec que és millor esperar, encara que siguin uns anys, a tenir un projecte tan important com aquest mal fet, perquè serà per sempre!!! per tant si es va modificar el traçat del 86 crec que va ser per apropar el traçat al nucli urbà, per tant s'optimitzaran recursos, malgastem menys territori i ens allunyem del parc de Collserola fent una franja de protecció.
Per tu no és una prioritat treure una indústria contaminant mediambientalment i paissatgísticament a la frontera amb el parc de Collserola???
Vols integrar bosses d'indústria amb bosses d'habitatge??? per tant els camions contiunaran passant per nuclis residencials??? pregunta si això agrada al Trull, a més si la ronda serà frontera amb Collserola, perquè vols col.locar indústria a les portes d'un parc natrual? no ho entenc.
Vols que la ronda tingui més d'un carril de circulació??? ets conscient que els cotxes aniran molt ràpid, vols una autopista per arribar fins a les nostres cases??? desconec la secció de la ronda, però jo m'inclinaria per una calçada de dos carrils per circular i un tercer per fer els girs a dreta i esquerra sense interrompre el trànsit.
Com tu dius hi ha part de la ronda imputable als sectors a urbanitzar, però n'hi ha que no, aquests és el que em referia que el seu cost és difícilment assumible per l'ajuntament sol.
I per últim em sembla demagògic que com a socialista em diguis que no està bé deixar un marge de 10 anys a les empreses per reubicar-se i a veure si els treballadors s'han buscat la vida per no haver-los d'indemnitzar quan sou els impulsors del 22@ del Poblenou, on heu obligat a tancar a molts petits tallers, molts dels quals amb poca indemnització perquè eren llogaters i no propietaris. O no et sona de res l'slogan del "22@ ens roba"?

Patrícia Silva ha dit...

Bona nit Jordi:

Veig que no m’he explicat bé en tots els punts.

Sincerament el tema del Cinturó de Circumval·lació és molt llarg i complexa. I parlar-te sense poder-te ensenyar el planejament és difícil. I a més no sé fins on tu saps.

Mira, l’any 86 es va aprovar definitivament el traçat del cinturó de circumval·lació anterior.

Aquest traçat ja estava totalment aprovat i assimilat pels afectats, per la qualcosa només faltava desenvolupar-ho

Portem així des de l’any 1986 i estem al 2007, 21 anys esperant per continuar allargant les coses.

La finalitat del cinturó és que Papiol tingui més accessos i connectivitat, perquè actualment estem tancats, l’orografia urbana ens converteix en una ferradura i ja hem patit moltes vegades el no poder sortir ni entrar al poble.

A més, el Cinturó permet crear zones urbanitzables que possibilitarà el creixement del poble, generant més sol d’habitatge i d’equipaments pel municipi.

Sigui un traçat o un altre, la finalitat és la mateixa i és el que s’ha d’aconseguir.

Sobre el teu comentari del parc de Collserola, també és llarg d’explicar perquè no l’allunya tant com tu ho pintes i ha encarit el cost d’execució.

Estic totalment d’acord amb la protecció de Collserola però si ho dius per defensar les actuacions mediambentals de l’actual Ajuntament, et remeteixo a un acudit que va sortir fa aproximadament un mes a la Vanguardia on deien que a Papiol l’Ajuntament tallava els pins per a construir una zona verda Penso que això ja ho diu tot.

En cap moment he dit que vull indústria amb bosses d’habitatge, quan he posat “crear borses de sol industrial” no hem refereixo a la zona urbana sinó que a l’entrada del Cinturò de Circumval·lació es podia haver previst zona industrial que no té perquè ser ni contaminant ni res per l’estil. El tipus d’indústria ho ha de definir l’Ajuntament.

Sobre si vull a Ceràmiques Aguilar on està actualment...tampoc he posat això.

Voldria traslladar-la totalment, però està legalment ubicada i per tant perquè s’en vagi s’ha d’indemnitzar molt bé.

I llavors entrem en qüestions de prioritats. Papiol pot permetre’s pagar milions d’euros a una empresa perquè se’n vagi? Donar-li aquest recursos a Ceràmiques Aguilar és a costa de perdre molts serveis i instal·lacions pel Papiol.

I això s’ha d’estudiar molt bé. Li hem estat donant moltes voltes però com que l’Ajuntament no dona informació tampoc sabem totes les cartes.

Ja et dic, estic d’acord amb el seu trasllat, però tot s’ha de valorar no ens podem cegar.

Pots estar en el dilema de tenir una bona borsa de diners i haver d'escollir entre traslladar Ceràmiques Aguilar o fer el Cinturó de Circumval·lació.´És una questió de prioritat i està clar que no tots tenim les mateixes prioritats.

No he entès la teva observació sobre els veïns del Trull perquè el Cinturó passa per darrera del Trull no pels carrers del Trull.

També fas referència a la velocitat dels cotxes. No vull una autopista però tampoc vull limitacions i òbviament no vull les carreres de cotxes que es fan actualment a determinats carrers del municipi i que no es posen remei. Perquè de remei n’hi ha varies coses per a fer.

I de totes formes el plantejament actual ja no es pot canviar. Si jo hagués proposat aquest carrer hagués fet 2 carrils en cada sentit i separat per una rambla ample de passeig. Els dos carrils et donen molt de joc si en determinades circumstàncies necessites aparcament (perquè hagis organitzat una festa i el poble estigui tancat al trànsif, perquè algú trasllada mobles, etc) i les rambles o medianeres fan que els conductors no corrin tant

Anònim ha dit...

Suposo que en el anterior escrit has tingut un lapsus o es que realment ho has fet amb mala fe:

"Estic totalment d’acord amb la protecció de Collserola però si ho dius per defensar les actuacions mediambentals de l’actual Ajuntament, et remeteixo a un acudit que va sortir fa aproximadament un mes a la Vanguardia on deien que a Papiol l’Ajuntament tallava els pins per a construir una zona verda Penso que això ja ho diu tot."

Per mes que miro i torno a mirar la Vanguardia d'aquell dia, en cap lloc hi trobo que l'acudit hi vagi dedicat a cap Ajuntament o poble en concret.

Que a tu t'hagués agradat que fos així hem sembla molt bé i respectable, però no intentis embolicar a la gent amb aquest tipus de comentari.

Ara per ara vivim en un poble que no es tant "important" en aquests aspecte com per que un diari de tirada nacional ens hi dediqui l'acudit central.

Moltes gràcies.

Patrícia Silva ha dit...

Ahhh!!

Ho sento, és que vaig fer i desfer el paràgraf ahir quan ho escrivia i al final ho he deixat a mitges i embolicat.

Era molt tard i últimament vaig molt cansada.

Perdó, La Vanguardia no posa textualment en cap lloc que vagi per l’Ajuntament del Papiol, ho he embolicat perquè algú em va explicar alguna cosa del orígens de la vinyeta, i al donar-li tantes voltes ahir al contestar va quedar malament.

És veritat que no posa que l'Ajuntament que fa aquestes actuacions envers la natura sigui el de Papiol.

Però també és veritat que es pot aplicar no? Per això ha corregut molt aquesta vinyeta pel poble i ha estat penjada a tot arreu.

De totes formes mil perdons pel lapsus i no tenia intenció oculta encara que no ho sembli.

Anònim ha dit...

Patty, veig que no has volgut dir d'on surt la vinyeta, però a Papiol tothom sap que ha sigut una persona de Papiol qui s'ha encarregat de proposar-la.

I ja que us solen carregar els morts, aclariré que és una persona del poble, i no del PSC, perquè sempre hi ha algú que vol filar prim.

Encara que no fa falta que preguntin molt perquè és una cosa que ha corregut molt.

Anònim ha dit...

Hola Patrícia, només dir-te que no tinc obsessió amb els veïns del Trull, només deia que pateixen la situació del pas de camions perquè tenen una bossa de sòl industrial a continuació, creia que era el que tu proposaves en el cinturó de circumval.lació però ja has aclarit que ho plantejaves només en el seu tram inicial.
Sobre la secció del ronda espero que tingui carrils d'aparcament, si ho sumes així per mi hauria de tenir 5 carrils (2 aparcament 2 circulació i 1 per fer els girs), al principi si es necessari 4 de circulació per facilitar l'accés i la sortida, però per dintre el poble crec que és un error donar més d'un carril.esquerra.

Patrícia Silva ha dit...

Bé, espero haver dissipat dubtes.

El que està aprovat és un carril per a cada sentit i carril bici.

La meva idea tampoc és fer una autopista però si llibertat de moviments pe això crec que dos és l'ideal per si necessites aparcament o altres coses que poden anar sortint.

De totes formes no ens hem de plantejar altres possibilitats, perquè el que està aprovat no es pot canviar i perquè no podem continuar sense executar el Cinturó.

Merci per participar