Com participar?

Per llegir o insertar un comentari, clica sobre "comments" al final de cada article (post)

Validaré per a la seva publicació tots aquells comentaris que s'expressin dins del respecte i l'educació.

No tens perquè opinar com jo, perquè no tots pensem igual, però si demano és coherència dins d'un marc democràtic i de respecte.

Si vols enviar-me un mail, clica el sobre.

També et pots subscriure i rebràs els post quan els publiqui

Signa amb el teu nom o amb un Nick, per poder seguir el curs de les intervencions, evita l'anònim que crea confusions.

9 de març 2007

ESTIC KO

Avui he tingut un dia esgotador. No he anat ni a treballar, perquè avui commemoràvem el dia de la dona....be, va ser ahir perquè ja son més de las 12.

Al matí el PSC va organitzar un acte a Esplugues on ens van convidar a les alcaldables i alcaldeses de Catalunya.

Òbviament no totes podien assistir-hi perquè hi ha a qui li agafa molt juny, però hi érem 32.

Ha sigut molt entranyable i participatiu.. Primer va parlar la Pilar Díaz, alcaldessa d’Esplugues, desprès cadascuna de nosaltres ens vam presentar i vam fer la nostre frase, la nostra aportació...jo vaig comprometre’m a fomentar un nou pacte social entre homes i dones, que permeti una millor incorporació de la dona al mon públic i del home al mon privat.

Desprès va intervenir Lourdes Muñoz, Secretària de Política de la dona del PSC, i finalment Manuela de Madre va fer el tancament.

Es van dir moltes veritats de formes curioses. Manuela de Madre es va lluir amb dues que vull citar:

- "ellos llevan los cargos y nosotras las cargas"

- I també va dir que com a partit, moltes vegades es cau en dir que "quina sort tenim les dones d’estar al PSC perquè ens dona oportunitats" i que ella canviaria aquesta frase per "quina sort té el PSC de que les dones l’escullin al PSC per a donar-li oportunitats"

Ja tinc les fotos de grup i us les penjo perquè les veieu.

Desprès vam fer un pica-pica i totes vam tenir la possibilitat de xerrar i compartir opinions.

Això sempre passa a totes de convencions i actes, però poder compartir aquells moments només amb dones en la mateixa situació que jo i compartint els mateixos ideals i pensament...et fa sentir que no ets el bitxo estrany.

Allà em vaig retrobar amb unes quantes companyes i molt especialment amb la Pilar Ventura de Cabrera.

La Pilar, la Rosa Albiol (d’Arenys de Munt), la Maribel Illescas (d’Arenys de Mar) i jo vam anar desprès a prendre alguna cosa i vam xerrar una bona estona.

I com que és el dia de la dona ens vam permetre alguns deixos feministes i vam parlar del llenguatge públic, com degrada quan es parla d’home i de dona. Us poso alguns exemples:

- Si un home a la feina organitza i posa a tothom al seu lloc es diu que "tiene don de mando" i si la que ho fa és una dona diuen que és una "marimandona"

- Un home públic té un significat, però si diem que una dona és pública té un totalment diferent
Em vaig sentir molt a gust amb vosaltres noies, em vau fer veure que hi ha més gent que pensa com jo i amb noves idees i iniciatives, em vau donar algunes armes súper interessants que espero duu a terme.

Un petó molt fort des d’aquí per a totes tres i molta sort...I espero tornar-vos a veure aviat

Desprès per la tarda ens vam ajuntar la Carme, l’Ana, la María Jesus, el Rossend i jo per anar a repartir clavells a les dones.

Malauradament mai arribem a poder fer arribar el nostre detall a totes les dones del poble, però ja fa anys que fem 2-3 hores intenses. Aquest any hem arribat a 400 dones, però moltes s’han quedat sense.

Per cert, també vull enviar des d'aquí un petó enorme a les dones del Casal de la Dona, a les quals visitem cada any per aquestes dates i que sempre en reben amb carinyo.
I ara son les 1.11 i estic morta, però volia explicar-vos l’experiència d’avui i contestar a la persona que va fer el comentari a l’article "Viatge al passat"

Em vaig al llit a veure si dormo, que demà toca treballar!!!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Patty, quan ens reunim, les dones del maresme som tremendes. Quan ens reunirem les dones de Catalunya som un perill pel sistema patriarcal. Que tiemblen los dinosaurios, s'està acabant la seva era. Comença l'era dels èssers humans sense discriminacions.
Un petó virtual que espero donar-te ben aviat en directe. Jo vui còpia de les AFOTOSSSSSS.

Pilar Ventura Py

Patrícia Silva ha dit...

Hola guapísima:

T'envio per mail les fotos.

Em falten les que va fer la noia de Sant Llorenç que se les he de demanar.

Un petonàs a la noves ones de Cabrera.